CADRUL LEGAL, DREPTUL DE RETRAGERE ȘI EXCEPTĂRILE PREVĂZUTE DE LEGE

Conform OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, consumatorul are dreptul* să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare (că vrea să returneze parțial sau total), fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.

*Consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), în condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate

Dreptul de retur se aplică doar produselor parafarmaceutice (non-farma) comandate și plătite prin intermediul site-ului Biovitalis.ro. Reglementările OUG 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului nu se adresează persoanelor juridice

PROCEDURA DE RETUR / FORMULAR DE RETUR

Pentru returul TOTAL sau PARȚIAL al unei comenzi, puteți să înregistrați o cerere de returnare, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor.

Pentru înregistrarea cererii de retur

  1. Formularul de retur general (Click aici)

După înregistrarea cererii, primiți din partea unui operator indicațiile necesare (confirmarea acceptării returului conform condițiilor afișate pe site, modalitatea de returnare, adresa pentru retur, notificările cu privire la returul sumei achitate etc.) pentru efectuarea returului (primiți răspuns la emailul trimis, vă rugăm să verificați și folderul spam al emailului dumneavoastră). → Biovitalis.ro va înapoia contravaloarea produselor returnate (folosind aceeași modalitate de plată precum cea utilizată de consumator pentru tranzacția inițială) în cel mult 14 zile de la data denunțării în scris a contractului, dar nu înainte de data recepționării bunurilor, suma înapoiată conținând taxa de transport doar în cazul returului total.

RETUR TOTAL – În cazul în care clientul returnează toată comanda, Biovitalis.ro va returna contravaloarea produselor comandate și a costului de transport pentru expedierea coletului. Atenție, costul de transport pentru returul produselor către Biovitalis.ro va fi suportat de clientul care a solicitat returul. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client, respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de retur.

RETUR PARȚIAL – În cazul în care clientul returnează parțial și păstrează unul sau mai multe produse, Biovitalis.ro va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentru expediție. Atenție, și în acest caz, taxa de transport pentru returnarea produselor este suportată de client. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client, respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de retur.

Dacă doriți să primiți detalii suplimentare, vă rugăm să ne contactați la adresa de email sanovivafarma@gmail.com

Atenție! Vă rugăm să ambalați cu grijă produsele returnate. Sanoviva Farma nu va returna contravaloarea produselor în cazul în care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului.

DIMINUAREA VALORII BUNURILOR RETURNATE CONFORM OUG NR 34/2014 ART. 14, ALIN. 3

Consumatorului i se oferă dreptul de a se retrage (dreptul de retur; excepție făcând cazurile prezentate mai sus la secțiunea CADRUL LEGAL) în cazul achizițiilor cu livrare la domiciliu sau în pachetomat, tocmai pentru că nu are posibilitatea de a vedea produsele înainte de încheierea contractului, din același motiv i se permite să testeze și să verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora.

Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic. Așadar, în timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuia să manipuleze și să inspecteze produsele cu grija necesară.

Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului care rezultă din manipularea necorespunzătoare a acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calității și funcționării produsului.

Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt următoarele:

  • ruperea sigiliilor și a etichetelor produsului;
  • ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului;
  • zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea cu substanțe externe;
  • desigilarea consumabile ale produsului;

Atunci când la recepționarea returului se constată faptul că produsul sau ambalajul acestuia prezintă urme de folosință ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis furnizorului spre verificare pentru a constata dacă a fost manipulat corespunzător, sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. Diminuarea valorii produsului returnat în funcție de deteriorarea acestuia poate fi făcută până la 90% din valoarea inițială.

Sanovivafarma SRL
Str. Semanatorului, Nr.54, Sector 5, Bucuresti
România
Site web: https://new.biovitalis.ro
Email: sanovivafarma@gmail.com
Număr de telefon: 0720223141